doel | Als verkoper wil je jouw belangrijkste klanten koesteren.
Maar wanneer spreek je over een belangrijke klant, hoe volg je hem op of waar vind je deze key accounts? In deze opleiding beantwoorden we al deze vragen. |
doelgroep | Verkopers. |
vereiste voorkennis | |
inhoud | Workshop 1
Definitie en bepalen van een key account Analyse van een key account Situatie – binnen welke context werk je? Voorgeschiedenis Te bekomen info – wat moet je weten? Infobronnen – CRM/ERP/internet/beurs? Samenstelling van de D.M.U. – hoe worden beslissingen genomen? Concurrentie – welke andere spelers zijn er? Workshop 2 Waardebepaling van een key account Volume Marge Referentie Risico Andere factoren? (relatiebeheer) SWOT-analyse: werk een SWOT uit voor drie mogelijke key accounts Workshop 3 Benadering van een key account: mogelijke kanalen en acties voor het benaderen van een key account Opvolging van een key account Wie Frequentie De interne promotor – wie is je ambassadeur? Brick walling – hoe werkt het? Locking devices Opdrachten: werk een plan uit om key accounts te gaan ontwikkelen |
praktisch | |
standaard duurtijd (uren) | 12 |
standaard kostprijs | Kostprijs voor opleiding in open aanbod en onder voorbehoud van wijzigingen: 360,00 euro KMO's kunnen betalen via de kmo-portefeuille / KO: 252,00 euro / MO: 288,00 euro |
Vlaams opleidingsverlof | Neen |
Er zijn geen toekomstige sessies in open aanbod ingepland voor deze module. | ||
Via dit formulier kunt u uw interesse voor deze module kenbaar maken. |