Een beknopte weergave van het projectverloop:
Gedurende de periode van 1 september 2022 tot en met 31 augustus 2023 ondernam een werkgroep bestaande uit vier Woodwize collega's, bijgestaan door een externe procesbegeleidster gespecialiseerd in mensgericht ondernemen, de initiële stappen in de projectontwikkeling. In de eerste 3 maanden werd de basis gelegd voor de projectinhoud.
Op 25 november ’22 vond de Social Hackathon plaats, waar alle belanghebbenden uit de sector samenkwamen. Deze bijeenkomst was tevens het ontstaan van de ‘Community PrePS in Wood’, een gemeenschap gevormd door alle betrokkenen bij het project.
Bekijk het 'Social Hackathon' - event
Tijdens de Social Hackathon werden creatieve en innovatieve ideeën verzameld voor verdere uitwerking. In de daaropvolgende maanden kwam de Focusgroep PrePS in Wood in actie. Deze groep, bestaande uit de oorspronkelijke werkgroep en 19 vrijwillige stakeholders die zich aanmeldden na de oproep tijdens de Social Hackathon, verfijnde de ideeën gedurende vier specifieke bijeenkomsten over een periode van 5 maanden.
Het resultaat is een Toolkit met 10 gereedschappen. Deze werd voorgesteld op het ‘slotevenement PrePS in Wood’ op 29 augustus ’23.
Wil je zelf aan de slag met de Toolkit Welzijn? Bezoek dan zeker de pagina met de voorstelling van alle tools.
De resultaten van deze bijeenkomsten vormden geleidelijk aan de 'Toolkit Welzijn'. Om de effectiviteit van de toolkit te beoordelen, werden proeftuinen opgezet in 7 bedrijven. Hier werden diverse gereedschappen toegepast, en dankzij de terreinervaringen en de feedback van de Focusgroep werden de tools op punt gezet.
Het eindresultaat is een Toolkit bestaande uit 10 waardevolle gereedschappen. Deze werd onthuld tijdens het 'slotevenement PrePS in Wood' op 29 augustus '23. Wil je zelf aan de slag met de Toolkit Welzijn? Bezoek dan zeker de pagina waar alle tools uitvoerig worden voorgesteld.